Vahva luontosuhde Pentikin brändiuudistuksen keskiössä

Vahva luontosuhde Pentikin brändiuudistuksen keskiössä

Luonto on aina ollut keskeisessä roolissa Pentikin toiminnassa. Nyt suomalaisen sisustuksen designtalo on valjastanut entistä vahvemmin lujasta luontosuhteesta syntyneet tuotteet ja tarinat osaksi yrityksen uutta markkinointikonseptia ja brändi-ilmettä. Uudistus painottaa luonnon kauneutta ja monimuotoisuutta sekä roolia koko Pentikin toiminnassa. Brändiuudistus on toteutettu osana perheyrityksen kasvustrategiaa ja tavoitteena on hyödyntää ilmettä myös kansainvälisillä markkinoilla lähivuosien aikana. 

Pohjoisen luonnon keskeltä ponnistaminen on aina ollut Pentikin tarinan keskiössä. Nyt Pentikin brändiuudistus pyrkii vahvistamaan ihmisten luontosuhdetta ja yhdistää Pentikin brändin, kommunikaation, tuotteet ja toiminnan eheäksi kokonaisuudeksi. Uuden brändi-ilmeen suunnittelussa on otettu huomioon myös yhtiön arvot ja sitoutuminen vastuullisuuteen. 

- Uudistettu markkinointikonsepti ja brändi-ilme on rakennettu luonnon ympärille. Mielestämme jokaisella tulisi olla mahdollisuus tuntea luonto. Pidellä sitä kädessään ja painaa sille päänsä. Tätä luontosuhdetta lujittavaa kokemusta haluamme tuotteillamme välittää, kertoo Pentikin toimitusjohtaja Riikka Wulff ja jatkaa: 

- Brändiuudistus on meille tärkeä askel. Se tukee kasvustrategiaamme ja kuvastaa hyvin yrityksemme arvoja ja vahvuuksia. Uusi ilme auttaa meitä erottumaan kilpailijoistamme ja vahvistaa asemaamme vastuullisena yrityksenä sekä kansainvälisenä toimijana. Tavoittelemme uudistuksella myös nykyisten kanta-asiakkaidemme rinnalle uusia kohderyhmiä, jotka arvostavat suomalaista sisustusta ja laadukasta designia. 

Brändiuudistus on ollut iso projekti, jonka valmistelu on kestänyt useita kuukausia. Uusi brändi-ilme ja markkinointikonsepti tulevat näkymään asteittain kaikissa Pentik-myymälöissä, jotka ovat yksi keskeisimmistä inspiraation lähteistä asiakkaille. Myymälöiden lisäksi uusi ilme näkyy kaikissa Pentikin myynti- ja markkinointikanavissa, kuten verkkokaupassa ja sosiaalisessa mediassa. Myös Pentikin tuotteet, kuten laadukkaat tekstiilit ja taidokkaasti tehdyt kotimaiset keramiikkatuotteet ovat kuluttajalle konkreettinen ilmentymä luontoa arvostavasta konseptista ja tavasta toimia.   Pentikin uusi brändi-ilme linkittyy vahvasti myös yrityksen luontoa kunnioittavaan toimintatapaan. Yrityksen vastuullisuussitoumukset ovat linjassa YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden kanssa ja kaikki keramiikkaesineet valmistetaan Posiolla, Pentikin omalla, maailman pohjoisimmalla keramiikkatehtaalla, joka tulee olemaan hiilineutraali vuoteen 2035 mennessä.  

- Luontosuhde kiinnostaa ja puhututtaa. Siitä ollaan ylpeitä, kun se on kunnossa ja siitä puhutaan kaivaten, kun se ei ole. Pentikin luonnosta ammentavat muodot, värit, kuviot ja materiaalit sekä vastuullisesti valmistetut tuotteet tuovat luonnon ihmisten luokse, heidän kotiinsa. Tälle luontosuhteen vahvistamisesta kumpuavalle johtoajatukselle rakentuu meidän uusi brändialusta, joka toimii niin kotimarkkinalla kuin kansainvälisestikin, kertoo Pentikin markkinointi- ja viestintäjohtaja Minna Lampinen

Suomalainen sisustamisen designtalo Pentik toteutti brändi-ilmeen uudistuksen yhteistyössä kumppaneiden kanssa. Luovasta suunnittelusta vastasi Helsinki 14 ja videotuotannoista Veli Creative.